Biznes w Internecie – dlaczego warto prowadzić?

Powody, dla których warto  rozwijać  firmę w przestrzeni internetu są różne. Przedstawię te, które z mojego doświadczenia wskazują, że warto prowadzic biznes w internecie:

  • zwiększenie przychodów firmy
  • utrzymanie się firmy na rynku i prawidłowy zrównoważony jej rozwój
  • dotarcie do nowych klientów i poszerzenie sprzedarzy dotychczasowym klientom
  • zwiększenie świadomości marki firmy, produktów, usług, sytuacji związanych z korzystaniem z nich
  • pokazać, że istniejesz większej publiczności

Wiedząc, jak rozwijać biznes w internecie, mogę pomóc Ci osiągnąć nie jeden, ale wszystkie 5 z w/w tych powodów! Wytłumaczę, ale zacznę od końca …

Pokaż, że istniejesz większej publiczności czyli biznes w internecie

Na świecie z internetu korzysta prawie 4mld ludzi. To bardzo dużo. W Polsce 99,7% mieszkańców ma możliwość korzystania z internetu, licząc tylko osoby dorosłe to ponad 20mln osób. Jeżeli, nie ma informacji o Twojej firmie w tej przestrzeni – nikt nigdy się o niej nie dowie.

Warto to zmienić! Co więcej, internet może pomóc Ci dotrzeć do nowych odbiorców, być może nawet w innych krajach. O Twojej firmie będzie można się również dowiedzieć od tych, którzy przeglądali stronę www Twojej firmy. Bedąc obecnym w internecie masz szanse pozyskać całkowicie nową/inną od dotychczasowej grupę odbiorców.

Zwiększ świadomość marki, firmy, produktów, usług, sytuacji związanych z korzystaniem z nich

Niezależnie czy  Twoja firma jest nowa, a Twoja marka jest stosunkowo nieznana, czy masz już wyrobioną markę i chcesz utrzymać swoją firmę na tym samym wysokim poziomie, internet daje taką szansę. Jednak musisz wiedzieć, jak prowadzić biznes w internecie: korzystaj ze szkoleń, kursów, gromadź wiedzę w firmie. Powinieneś być pewny, że Twoja firma jest obecna w przestrzeni online. Być może nawet w niej dominować jako prekursor, doradca, a może strażnik dobrych starych sposobów i zwyczajów.

Istotnym jest, że w internecie ludzie szukają produktów i usług podobnych do tych, które oferuje Twoja firma. Tak niewiele może poprawić znajomość Twojej marki, firmy, produktów czy usług zarówno w internecie, jak i poza nią (marketing szeptany). Zatem bądź obecny, rób to z głową a czas przyniesie ofekty.

Dotrzyj do nowych klientów, zwiększ sprzedaż dotychczasowym klientom

Powiększenie internetowej znajomości Twojej firmy, produktów czy usług powoduje wzrost zainteresowania a w konsekwencji nowe zakupy. Możesz, korzystając z internetu dotrzeć do wielu odbiorców, dopasować produkty i usługi do potrzeb praktycznie każdego odbiorcy. Narzędzia jakie w tej chwili są oferowane w internecie umożliwiają dotarcie z ofertą do dość dokładnie wyselekcjonowanej grupy potencjalnych odbiorców, można też zakupić profilowane bazy danych.

Utrzymanie się firm na rynku oraz jej stabilny rozwój

Działania o których pisałem powyżej, pozwalają nie tylko na utrzymanie się firmy na rynkua ale też na przewidywalny i stabilny jej  rozwój. Nowe narzedzia sprzedażowe, poprawne korzystanie z nich skutkują wzrostem sprzedaży. Istotne jest też poczucie realnego kontaktu z klientem, realizacja ich potrzeb oraz reagowanie na zmiany.

Zwiększenie przychodów firmy

Prawidłowa realizacja w/w punktów prowadzi w linii prostej do wzrostu sprzedaży, a więc i zysków. Udoskonalisz swoją markę, dotrzesz do nowych potencjalnych klientów i zwiększysz świadomość swoich produktów i usług, to siłą rzeczy będzie nowa sprzedaż.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *