Idea serwisu faksowego

Opiszę Wam jak powstała idea serwisu usług faksowych.

Początki jak zwykle dawno, dawno temu

Od pewnego czasu współpracowałem z Netią i etel-em w zakresie sprzedaży tzw. prefiksów czyli połączeń międzymiastowych i międzynarodowych jako dealer czyli ten co sprzedaje pod swoją marką te usługi. Współpraca ta była dla mnie o tyle ciekawa, że zapoznałem się z nowymi usługami i nowym typem klientów. Tak na marginesie zawsze pociągała mnie elektronika, informatyka. To było dla mnie coś nowego ale i coś co w głębi duszy czułem, że może być ciekawe dla mnie. Szczególnie przyglądałem się usługom, a bardzo tym, których nie znałem i …. dostrzegłem nowe możliwości.

Ważne! Zanim utworzyłem usługę faksową, najpierw miałem z nią do czynienia i sprawdziłem że jest przydatna, ustaliłem jak działa – znałem ją!

Niektóre usługi wydawały mi się bardzo ciekawe, bo czyniły człowieka bardziej wolnym od miejsca, urządzeń, czasu – to nowa wartość!

Prawie to samo ale …

Zauważyłem, że usługa faksu jest dość droga a mimo to cieszy się sporym popytem. Jej ogromnym plusem było to, że można było odebrać faks podobnie jak email z dowolnego miejsca na świecie, był znacznie tańszy, nie wymagał urządzenia, toneru, papieru faksowego ….

Rozejrzałem się po rynku i dostrzegłem, że nie ma zbyt wielu dostawców tego typu usługi na rynku. Mimo, że faks wydawało się odchodzi do lamusa to nadal dobrze sprzedawała się usługa.

Postanowiłem się dowiedzieć jak ta usługa działa. Niestety w eTel (dostawca tej usługi)  niewiele się dowiedziałem. Zatem zadzwoniłem do innej firmy, która dostarcza ta usługę. Dowiedziałem się czego potrzeba, jednak z ta firmą nie podjąłem współpracy – nie byli zainteresowani!!!

Skontaktowałem się z kolejną firmą i o dziwo :), nie tylko byli zainteresowani współpracą na zaproponowanych przeze mnie warunkach, to jeszcze dostałem bardzo bogate wsparcie i porządny helpdesk. Dodałem trochę od siebie do usługi. Miałem wszystko co potrzeba aby zacząć sprzedawać oprócz sklepu …. 😀

Ważne! Dysponowałem usługą, mogłem nią administrować, modyfikować, sprzedawać.

Sklep do faksu – pierwszy problem

No tak miałem usługę, ale nie mam sklepu do sprzedaży. Postanowiłem, że najpierw sprawdzę, czy jest zainteresowanie moją usługą typu FAKS. Obdzwoniłem kilkadziesiąt firm – jak myślałem potencjalnych klientów – i okazało się, że mam zamówienia na kilka usług. Zatem, jest zainteresowanie na moje usługi! W końcu mogło się okazać, że takiej usługi nie kupuje się od „firmy krzak” tylko od „Dużego Operatora”.

Utworzyłem prostą stronę www, dosłownie kilka stron,  z prostym formularzem i …. czekałem. Nie miałem dużego pojęcia o SEO ale zrobiłem poprawną stronę – wszystko zgodnie ze sztuką. I nic, po prostu nic, wiedziałem, że trzeba trochę czekać, ale jak ktoś ma mnie znaleźć? – nie było ruchu na stronie Po kilkunastu dniach przyszło oświecenie! Skorzystałem z płatnych rozwiązań -wybrałem platformę allegro. To był strzał w 10!

Po pierwsze sprzedaż ruszyła, po drugie linki z allegro generowały ruch na stronie. Było dobrze, a nawet bardzo dobrze. Bywały dni gdy sprzedaż dzienna przekraczała 10 zamówień, to było bardzo dużo, ponad moje oczekiwania, jednak nie ponad możliwości techniczne. Tu była pełna kontrola. Myślę, że to było ważne dla moich klientów i to przeważyło o sukcesie

Ważne! Znać sposób w jaki usługa/produkt będzie dystrybuowana. Stworzyć kanał dystrybucji lub wykorzystać istniejący.

Faks internetowy – korzyści

Usługi mojej firmy oparte są na korzyściach moich Klientów.  Jakie korzyści przynosił faks internetowy naszym klientom?  W moim założeniu faks internetowy dostarczał następujących korzyści:

  • niska cena
  • dostępność on-line, wielu klientów to małe firmy, często faksy są odbierane w domu
  • niezawodność, szybka reakcja na problemy
  • konfigurowalność (mamy też kilku dużych klientów ze swoimi specyficznymi wymaganiami)
  • dostęp do numeracji z całego kraju
  • wolność od miejsca

W efekcie moja usługa rozwiązywała konkretne problemy istniejące w wielu przedsiębiorstwach, dostarczała nowej jakości jak: dostęp on-line, konfigurowalność. Ostatecznie patrzę na ta usługę i myślę, że odniosła ona sukces.

Ważne! Usługa musi rozwiązywać konkretny problem u Twoich klientów, dysponować cechami, których podobne produkty nie posiadają. Dobrze gdy usługa kreuje nową jakość. W przypadku faksów była to wolność od miejsca.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *